בניית בית פרטי

תהליך בנייה של בית פרטי כרוך בביצוע שלבים רבים אותם מוציאים אל הפועל אנשי מקצוע שונים. אלו מצליחים לעבוד בסינרגיה מדויקת בעת ניהול נכון, אשר בזכותו, צוות העובדים והלקוחות גם יחד מצליחים לראות את התמונה הרחבה. העבודה הנכונה והחסכונית ביותר בהקשר זה היא עבודה באמצעות קבלן מפתח.

אנו ב – "י. גרוס עבודות בנייה" קבלני בניה רשומים המבצעים בעיקר פרויקטים בבניה בשיטת קבלן מפתח, מאמינים בשיתוף הלקוחות שלנו לאורך כל הדרך. לשם כך, הכנו עבורכם מדריך קצר המתאר את התהליך העומד בפניכם, כולל דגשים מרכזיים הנדרשים לצורך השגת תוצאה איכותית ומדויקת בעת בניית בית פרטי. 

תכנון התהליך והשפעתו על התוצאה

שלב תכנון עבודות הבנייה הינו מרכיב מכריע בתהליך בניית בתים פרטיים, שכן הוא משליך באופן ישיר על כל מהלך העבודה ואיכותה הסופית, קצב התקדמות הבניה וכן, על ההוצאות הכספיות שלכם כלקוחות. דוגמא לכך ניתן לראות במחקר שנערך על ידי המכון הלאומי לחקר הבניה בשנת 2013. 

 

מחקר זה מצא כי ישנם מספר גורמים מרכזיים אשר מובילים לחריגות בתקציב הבנייה. בין היתר עלה כי מעל 40% מהחריגה בתקציב שהוגדר מראש, נגרמת כתוצאה מהתייחסות מזלזלת כלפי מסמכי המכרז; קרוב ל-20% מתוכה נגרמת כתוצאה מתכנון עבודה לקוי ולמעלה מ- 35% לערך, מושפעים מהתנהלות לקויה בענת הבניה הישראלי בכללותו. 

התהליך הבירוקראטי המסועף

בעת בניית בית פרטי, ישנה חשיבות עליונה בעבודה קפדנית ומסודרת בכל הנוגע לבירוקרטיה הנדרשת. לכן מומלץ לבצע את הבניה בהתבסס על קבלן מפתח רשום מן השורה הראשונה, אשר יוכל להוציא אל הפועל את פרויקט הבניה תוך הבנה עמוקה ורחבה גם יחד, של כלל תחומי האחריות. התהליכים הבירוקראטיים הינם מורכבים ומסועפים והם כוללים שלבים רבים וכוללים בין השאר :

  1. לצורך קבלת התר לבניית בית פרטי יש צורך באיסוף חומרים מקדימים על הקרקע וייעודה
  2. מדידת שטח התכנון של הבית.
  3. קבלת הנחיות מפיקוד העורף, המשרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש, רשות שדות התעופה, מהנדס העיר ועוד;
  4. קבלת אישור עקרוני של תכנית הבנייה המוצעת ממהנדס הבנייה, אדריכל הנוף, מהנדס התנועה, מהנדס החשמל, יועץ הבטיחות ועוד;
  5. הצגת תוכניות המבנה על כל חלקיו, כולל הדמיה תלת ממדית לצורך אישורו;
  6. הכנת כתב כמויות ורשימת עלויות של כל חומרי הבנייה שיהיה בהם צורך ועוד.

לאחר קבלת ההיתר, ימונה מפקח על הבניה אשר יגיע לסיור בשטח המיועד ויבדוק את תקינותם של כלל האישורים. על הקבלן מפתח להיות רשום כחוק. בהיותו רשום, תוכלו להיות רגועים שמדובר באיש מקצוע בעל ניסיון עשיר ובעל רישיון לעבוד בענף הבניה.

ביצוע הבנייה על ידי הקבלן מפתח

לאחר שתקבלו את כל האישורים הנדרשים, ניתן להתחיל לעבוד בשטח. מרבית הלקוחות שלנו מגיעים לשלב זה נרגשים, שכן מרגע זה ואליך יוכלו לראות במו עיניהם כיצד החלום עליו עמלו רבות מקבל מימד מציאותי.

חשוב לדעת שתהליך בניית בית פרטי אורך בממוצע בין שנה ל-3 שנים מתחילתו ועד סופו. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי מדובר בהערכה בלבד – עיכובים בלתי צפויים אינם נדירים, אך כאשר תהליך הבנייה מתוכנן כראוי, ניתן לצמצם למינימום את הסיכוי לעיכוב במסירת המפתח. גם שלב זה מחייב תהליך עבודה מאורגן ומסודר, ולולא יתקיים עלולים להיווצר ליקויים חמורים בתוצר הסופי. החל מליקויי בטיחות וכלה בליקויים הקשורים לטיב ולאיכות הבנייה.

"י. גרוס עבודות בנייה" מהווים כוח מוביל בענף בניית בתים פרטיים לאורך קרוב ל-30 שנה. עם צוות מקצועי ושאיפה מתמדת למצוינות, אנו פועלים יומם וליל על מנת לענות על הצרכים של כלל הלקוחות שלנו ועל ציפיותיהם. הצוות פועל במרץ ובחריצות יוצאת דופן, על מנת לבנות בתים פרטיים ברמה הכי גבוהה שיש. 

עלות בניית בית פרטי – קראו עוד …

דילוג לתוכן